Nieuwsbrief

← Vorige

Tournée Minérale: één maand zonder alcohol

De laatste jaren dronken al heel wat mensen een maand lang bewust geen alcohol. Vaak doen ze dit voor een weddenschap of een gezondheidskuur. Er zijn wel degelijk goede redenen om het zelf ook eens te proberen. Daarom slaan De DrugLijn en Stichting tegen Kanker de handen in elkaar met deze campagne 'Tournée Minérale' en roepen ze iedereen op om mee te doen.

Alcohol drinken is heel normaal geworden. Een glas wijn bij het eten, een pint na het sporten, voor velen maakt het deel uit van de dagelijkse routine. Het drinken van alcohol bëinvloedt echter je gezondheid, zowel fysiek als mentaal. Het heeft ook een impact op je veiligheid en op je gedrag.

Ga de uitdaging aan en drink in februari 2017 één maand lang geen alcohol. Zo ervaar je wat een maand zonder alcohol met je doet. Het is niet zozeer een kwestie van jezelf iets te ontzeggen: je wint er vooral bij. Heel wat mensen merken in die maand gaandeweg dat ze beter slapen en zich fitter voelen. Je hebt geen kater, dus meer tijd om leuke dingen te doen. Alcohol is duur, je spaart deze maand dus een mooie som geld uit. Verder leer je op een gezondere manier met alcohol omgaan. Uit bevragingen is gebleken dat mensen die een maand lang geen alcohol drinken, maanden later nog steeds minder drinken.

Tot slot steunt de campagne ook het goede doel. Of je nu al het geld doneert dat je bespaart met je alcoholvrije maand, of je je laat sponsoren door vrienden en familie: dankzij je gift kunnen we samen levens redden. Zo heeft je deelname extra betekenis én heb je meer reden om vol te houden. 

Je kan ook je bedrijf, je sportclub, je vriendengroep... als team inschrijven. Zo bewijs je samen dat je geen alcohol nodig hebt om plezier te maken. Je zal zien, samen gaat het stukken gemakkelijker. 

Ga aan de slag 

  • Schrijf alvast jezelf en je organisatie in, en sluit je aan bij de Facebook-pagina en het Facebook-event. Iedere deelnemer is een extra ambassadeur van de campagne.
  • Plan de campagne in in je werking: wat kan jij de komende maanden doen om de campagne bekend te maken bij potentiële deelnemers, en om hen te motiveren om deel te nemen? Hoe meer initiatieven genomen worden, hoe sterker de campagne zal staan.
  • Via de Toolbox voor professionals kan je als organisatie of team flyers, affiches, pins en polsbandjes aanvragen. De pins en polsbandjes zijn bedoeld om te verdelen onder mensen die zich engageren om deel te nemen. 
  • Grasduin zeker in het inspiratiedocument of bedenk zelf iets origineels want Logo Mechelen deelt een cadeaubon van The Mocktailclub uit ter waarde van 200 euro voor het tofste initiatief. Bekijk hier de voorwaarden
  • Meer informatie op https://www.tourneeminerale.be/

Logo Mechelen hoopt alvast dat ook jij deelneemt aan de maand zonder alcohol en aan onze wedstrijd!

 

 

 

 

 

 

Logo regio's in kaart

Postcode

 

Logo Antwerpen